Usługi

Oznakowanie punktowymi elementami odblaskowymi

Oznakowanie punktowymi elementami odblaskowymi

Punktowe elementy odblaskowe są jednym z elementów oznakowania  poziomego. Ich zadanie to zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom dróg. Oznakowanie punktowanymi elementami odblaskowymi  stosuje się jako uzupełnienie znaków poziomych. Celem takiego oznakowania jest informowanie o miejscach szczególnie niebezpiecznych, ostrzegać kierowców w nocy lub w trudnych warunkach atmosferycznych w miejscach o:

  • złej widoczności
  • na nienormatywnych łukach
  • zanikających pasach ruchu
  • powierzchni wyłączonej z ruchu
  • rondach, wysepkach, azylach dla pieszych
  • progach zwalniających
  • przejściach dla pieszych
  • przy zmianie organizacji ruchu.

Punktowy element odblaskowy składa się z osłony żeliwnej, w której umieszczony jest element odblaskowy w postaci wkładki wykonanej z polimeru i włókna szklanego. Wkładka odporna jest na temperaturę, ścieranie oraz posiada doskonały odblask. Konstrukcja osłony żeliwnej została tak zaprojektowana, aby chronić element odblaskowy przed uszkodzeniami podczas odśnieżania ciężkimi pługami oraz chronić element odblaskowy przed nadmiernym ścieraniem przez koła pojazdów.

Elementy odblaskowe stosowane przez firmę Euroasfalt to:

Snieżka (Zamość) 239   2015-10-07 22.47.26

Zimowy montaż (0)   201309051335

W Euroasfalt stosujemy dwie metody montażu punktowych elementów odblaskowych.

  1. Odbłyśnika/PEO, który polega na uprzednim oczyszczeniu nawierzchni w miejscu montażu, gruntowaniu i przyklejeniu PEO klejem bitumicznym.
  2. Odbłyśnika/PEO w korpusie żeliwnym (to produkty z grupy Śnieżka czyli pługoodporne, w zależności od typu S – 1 Standard, S – 2 NP, S – 3 LED, S – 4 MAX), którego montaż różni się w sposobie wiercenia gniazda i polega na:

Dla produktu S1-Standard :

  • Wyfrezowaniu łuku o promieniu 484 mm piłami tarczowymi lub specjalnym frezem
  • Oczyszczeniu wyfrezowanego gniazda.
  • Wypełnieniu klejem bitumicznymi otworu i wklejeniu elementu.

 

Dla produktu S2- Niski Profil, S-3 LED oraz S-4 MAX:

  • Wyfrezowaniu specjalną maszyną otworu o promieniu 182 mm.
  • Oczyszczeniu gniazda.
  • Wypełnieniu otworu klejem bitumicznym i wklejeniu elementu

1395752288_1385461720_IMG_0875internet   Instalacja S-1 Standard w tunelu Trasy W-Z w Warszawie

1395752286_1385461710_IMG_0859internet   Instalacja S-1 Standard w tunelu Trasy W-Z w Warszawie

Montaż PEO..   Instalacja S-1 Standard na drodze DK 12 w rejonie Puławy

20141007_164423   Instalacja S-1 Standard na drodze DK 1 na odcinku Pyrzowice – Gliwice

(11)Po montazu   Instalacja S-1 Standard na drodze S-22 w rejonie Elbląg

Akcja zimowa 12   Instalacja S-1 Standard na drodze S-8 na odcinku Zambrów – Białystok

20141007_164519   Instalacja S-1 Standard na drodze DK 8 na odcinku Augustów – Suwałki

IMG_6465   Instalacja S-1 Standard na drodze DK 17 na odcinku Piaski – Zamość

Montaż PEO..   Instalacja S-1 Standard na drodze DK 17 na odcinku Tomaszów Lubelski – Hrebenne

Śnieżka 07   Instalacja S-1 Standard na drodze DK 10 na odcinku Bydgoszcz – Piła

Zimowy montaż (14)   Instalacja S-1 Standard na drodze DK 48 na odcinku Dęblin – Kock

Śnieżka 10   Instalacja S-1 Standard na drodze DK 39 na odcinku Łagiewniki – Strzelin

IMG_6474   Instalacja S-1 Standard na drodze DK 46 na odcinku Lubliniec – Częstochowa

Śnieżka 03   Instalacja S-1 Standard na drodze A-4 na odcinku Krapkowice – Gliwice

IMG_0662(internet)   Instalacja S-1 Standard oraz S – 2 Niski Profil na DK 19 na odcinku Kock – Lubartów

IMG_0657(internet)   Instalacja S-2 Niski Profil w mieście Lubawa

2016-02-12 20.59.06xx   Instalacja S – 3 LED na DK 17 na odcinku Izbica – Zamość

Instalacja S-3 LED na obwodnicy miasta Ełk

Instalacja S-3 LED na DK 17 na odcinku Zamość – Tomaszów Lubelski

Instalacja S-3 LED na DK 17 na odcinku Zamość – Szczebrzeszyn

Instalacja S-3 LED na DJ 74 na odcinku Kraśnik – Annopol