Usługi

Naprawa spękań nawierzchni bitumicznych

Naprawa spękań nawierzchni bitumicznych

Przedłużenie żywotności nawierzchni przy obecnym stanie dróg staje się zadaniem pierwszoplanowym. Służyć temu ma stosowanie niedrogich, skutecznych metod naprawy.

Jednym ze zniszczeń nawierzchni bitumicznych są jej pęknięcia. Pęknięcia nawierzchni mogą występować w formie spękań: podłużnych, poprzecznych oraz siatkowych. Pęknięcia powstają najczęściej w warstwie ścieralnej, ale mogą też dotyczyć warstw niżej leżących. Warstwa ścieralna nawierzchni w wyniku pęknięcia traci ciągłość i powstaje pęknięcie w postaci szczeliny.

W zależności od naprawy nawierzchni bitumicznej polegającej na przywróceniu szczelności warstwy ścieralnej przez wypełnienie pęknięcia, rozróżniamy różne metody uszczelnienia spękań tj:

  • pasmowe
  • z poszerzeniem frezarką
  • kombinowana

Film ilustrujący technikę naprawy spękań nawierzchni bitumicznych metodą z poszerzeniem frezarką.

Film ilustrujący technikę naprawy spękań żywicami bitumicznymi.

Spękania poprzeczne lub podłużne są sklasyfikowane w zależności od stopnia ich rozwarcia. Pełna kwalifikacja szczelin obejmuje ponadto określenie szerokości zastosowanego pasa uszczelniającego (nakładki) układanego wzdłuż pęknięcia i uzależnionego od stopnia rozwarcia szczeliny.

montaz-s1

Technologia napraw w zależności od rodzaju szczelin polega na:

Szczelina A, uszczelnienie jej rozpoczynamy od oczyszczenia, odpylenia i osuszenia  przy użyciu specjalnej lancy ze sprężonym gorącym powietrzem, następnie  położenia rozgrzanej masy (150-170 st. C).

Szczelina B, uszczelnienie jej polega na poszerzeniu istniejącej szczeliny przez frezowanie (celem głębszego wypełnienia masą bitumiczną, a tym samym właściwego uszczelnienia w okresie zimowym). Oczyszczeniu szczeliny szczotką mechaniczną, lancą sprężonego gorącego powietrza oraz zagruntowaniu. Wypełnieniu szczeliny gorącą (150-170 st.C) masą zalewową i ułożeniu nad nią dodatkowego pasa uszczelniającego o odpowiedniej szerokości (w zależności od stopnia uszkodzenia szczeliny). Uszorstnieniu szczeliny (zabezpieczenie przed przyklejaniem się ostygłej masy do kół pojazdów).

Szczelina C, jest to połączenie technologii szczeliny A i B.

Podstawowym materiałem służącym naprawie spękań jest masa zalewowa składająca się z asfaltu ponaftowego modyfikowanego kauczukiem syntetycznym odpowiadająca standardom europejskim. Masy zalewowe stosowane przez nas są: jednorodne, nieprzepuszczalne wody, odporne na działanie soli oraz odporne na procesy starzeniowe. Szczelina przed położeniem rozgrzanej masy jest uprzednio dokładnie oczyszczona, odpylona i osuszona poprzez użycie specjalnej lancy ze sprężonym gorącym powietrzem.

Spękania nawierzchni asfaltowych można skutecznie uszczelniać tylko specjalną masą zalewową, która w niskich temperaturach zachowuje właściwości plastyczne i odpowiada normie PN-EN 14 188-1 (PKN-marzec 2005). Masa ta posiada właściwości rozciągające (jak guma) oraz dużą przyczepność do ścianek asfaltu. Używanie innych mas bądź emulsji asfaltowych nie daje pożądanych rezultatów, gdyż nie są one plastyczne i w niskich temperaturach następuje ponowne ich pęknięcie.

Brygady firmy Euroasfalt wykonując naprawę spękań nawierzchni bitumicznej wyposażone są w najnowocześniejszy sprzęt jaki zalecany jest w specyfikacjach technicznych. Do powyższych prac stosujemy:

  • Szczotki mechaniczne,
  • Frezarki mechaniczne tarczowe umożliwiające wykonanie w zależności od potrzeb poszerzenia głębokości i szerokości szczelin
  • Lance sprężonego powietrza
  • Kotły do podgrzewania masy
  • Wtryskarki gruntownika
  • Zalewarki
  • Sprzęt zabezpieczający prowadzone roboty drogowe

Posiadając najnowocześniejszy sprzęt oraz profesjonalny zespół techniczny jesteśmy w stanie konkurować z niejedną europejska firmą wykonując sprawnie, bezpiecznie i szybko zlecone nam zadania.

Prace prowadzone są przy utrzymaniu ruchu drogowego, przy pełnym profesjonalnym zabezpieczeniu ruchu.

Likwidacja spękań Auchan Białystok – 11.2017

Likwidacja Spękań Auchan Żory – 11.2017

Likwidacja spękań Auchan Częstochowa – 11.2017                   

Likwidacja spękań Auchan Rumia – 11.2017

Naprawa spękań na terenie miasta Rzeszów – 11.2017

Naprawa spękań na terenie miasta Łodzi – 11.2017

Naprawa spękań Głogów – Myslenice Myślenice – Lubien – 10.2017

Likwidacja spękań – Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego – 09.2017

Likwidacja spękań ZDiUM Wrocław 2017

Naprawa spękań na RDW w Bełchatowie – 07.2017

Likwidacja spękań Lotnisko Lublin – 07.2017

Likwidacja spękań Elbląg – 06.2017

Likwidacja spękań Rejon Ostróda – 06.2017

Likwidacja spękań ZDiUM Wrocław 2017

Likwidacja spękań Rejon Dróg Wojewódzkich Olecko – 05.2017

Likwidacja spękań na DK 16 ok. Baranowo oraz DK 16 Bagienice – 05.2017

Likwidacja spękań – Kolno: ul. Armii Krajowej, ul. Piłsudskiego – 05.2017

Likwidacja spękań – Rejon Białystok – 05.2017

Likwidacja śpękań Rejon Człuchów – 04.2017

_DSC3770  Likwidacja spękań w mieście Ełk. Realizacja 04.2017

Na fb 1  Likwidacja spękań na DK nr 20 w Kościerzynie. Realizacja 04.2017

Naprawa spękania Rejon Szczytno 04.2017: DK 53 Pasym, DK 57 Dźwierzuty, DK Jedwabno – Ruciane Nida, DK 59 Mrągowo – Rozogi

Naprawa spękań na DW 650 Węgorzewo

  Likwidacja spękań na drogach we Wrocławiu w latach: 2006, 2008, 2011, 2012, 2013

  Naprawa spękań na DK nr 12 Piaski – Chełm – Gr. Państwa – 2006 r.

  Likwidacja spękań na DK nr 19 Białystok – Lublin – 2004 r.

1363794934_sprzet_3  Naprawa spękań na DK nr 8 Warszawa – Białystok – 2003 r.

1363794927_image215  Naprawa spękań na DK nr 8 i 19 GDDKiA Rejon Białystok – 2000 – 2002 r.

 1363794937_szczeliny_6_lat  Naprawa spękań na DK nr 12 i 17 GDDKiA Rejon Puławy – 2000 – 2002 r

 1363794927_image213  Naprawa spękań na DK 18 Warszawa – Białystok i DK 19 Białystok – Lublin – 1998 – 1999 r

 1363794915_czyszczenie_2  Likwidacja spękań na DK nr 6 Olsztyn – Biskupiec i DK 51 Olsztyn – Olsztynek 1993-1994 r.

 1363794918_image190  Remonty spękań na DK nr 16 w m. Ostróda – 1993 – 1994