Naprawa spękań nawierzchni bitumicznych
Jednym ze zniszczeń nawierzchni bitumicznych są jej pęknięcia. Pęknięcia nawierzchni mogą występować w formie spękań: podłużnych, poprzecznych oraz siatkowych. Pęknięcia powstają najczęściej w warstwie ścieralnej, ale mogą też dotyczyć warstw niżej leżących. Warstwa ścieralna nawierzchni w wyniku pęknięcia traci ciągłość i powstaje pęknięcie w postaci szczeliny.
W zależności od naprawy nawierzchni bitumicznej polegającej na przywróceniu szczelności warstwy ścieralnej przez wypełnienie pęknięcia, rozróżniamy różne metody uszczelnienia spękań tj:
- pasmowe
- z poszerzeniem frezarką
- kombinowana
Film ilustrujący technikę naprawy spękań nawierzchni bitumicznych metodą z poszerzeniem frezarką.
Film ilustrujący technikę naprawy spękań żywicami bitumicznymi.
Spękania poprzeczne lub podłużne są sklasyfikowane w zależności od stopnia ich rozwarcia. Pełna kwalifikacja szczelin obejmuje ponadto określenie szerokości zastosowanego pasa uszczelniającego (nakładki) układanego wzdłuż pęknięcia i uzależnionego od stopnia rozwarcia szczeliny.
Technologia napraw w zależności od rodzaju szczelin polega na:
Szczelina A, uszczelnienie jej rozpoczynamy od oczyszczenia, odpylenia i osuszenia przy użyciu specjalnej lancy ze sprężonym gorącym powietrzem, następnie położenia rozgrzanej masy (150-170 st. C).
Szczelina B, uszczelnienie jej polega na poszerzeniu istniejącej szczeliny przez frezowanie (celem głębszego wypełnienia masą bitumiczną, a tym samym właściwego uszczelnienia w okresie zimowym). Oczyszczeniu szczeliny szczotką mechaniczną, lancą sprężonego gorącego powietrza oraz zagruntowaniu. Wypełnieniu szczeliny gorącą (150-170 st.C) masą zalewową i ułożeniu nad nią dodatkowego pasa uszczelniającego o odpowiedniej szerokości (w zależności od stopnia uszkodzenia szczeliny). Uszorstnieniu szczeliny (zabezpieczenie przed przyklejaniem się ostygłej masy do kół pojazdów).
Szczelina C, jest to połączenie technologii szczeliny A i B.
Podstawowym materiałem służącym naprawie spękań jest masa zalewowa składająca się z asfaltu ponaftowego modyfikowanego kauczukiem syntetycznym odpowiadająca standardom europejskim. Masy zalewowe stosowane przez nas są: jednorodne, nieprzepuszczalne wody, odporne na działanie soli oraz odporne na procesy starzeniowe. Szczelina przed położeniem rozgrzanej masy jest uprzednio dokładnie oczyszczona, odpylona i osuszona poprzez użycie specjalnej lancy ze sprężonym gorącym powietrzem.
Spękania nawierzchni asfaltowych można skutecznie uszczelniać tylko specjalną masą zalewową, która w niskich temperaturach zachowuje właściwości plastyczne i odpowiada normie PN-EN 14 188-1 (PKN-marzec 2005). Masa ta posiada właściwości rozciągające (jak guma) oraz dużą przyczepność do ścianek asfaltu. Używanie innych mas bądź emulsji asfaltowych nie daje pożądanych rezultatów, gdyż nie są one plastyczne i w niskich temperaturach następuje ponowne ich pęknięcie.
Brygady firmy Euroasfalt wykonując naprawę spękań nawierzchni bitumicznej wyposażone są w najnowocześniejszy sprzęt jaki zalecany jest w specyfikacjach technicznych. Do powyższych prac stosujemy:
- Szczotki mechaniczne,
- Frezarki mechaniczne tarczowe umożliwiające wykonanie w zależności od potrzeb poszerzenia głębokości i szerokości szczelin
- Lance sprężonego powietrza
- Kotły do podgrzewania masy
- Wtryskarki gruntownika
- Zalewarki
- Sprzęt zabezpieczający prowadzone roboty drogowe
Posiadając najnowocześniejszy sprzęt oraz profesjonalny zespół techniczny jesteśmy w stanie konkurować z niejedną europejska firmą wykonując sprawnie, bezpiecznie i szybko zlecone nam zadania.
Prace prowadzone są przy utrzymaniu ruchu drogowego, przy pełnym profesjonalnym zabezpieczeniu ruchu.
Likwidacja spękań Auchan Białystok – 11.2017
Likwidacja Spękań Auchan Żory – 11.2017
Likwidacja spękań Auchan Częstochowa – 11.2017
Likwidacja spękań Auchan Rumia – 11.2017
Naprawa spękań na terenie miasta Rzeszów – 11.2017
Naprawa spękań na terenie miasta Łodzi – 11.2017
Naprawa spękań Głogów – Myslenice Myślenice – Lubien – 10.2017
Likwidacja spękań – Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego – 09.2017
Likwidacja spękań ZDiUM Wrocław 2017
Naprawa spękań na RDW w Bełchatowie – 07.2017
Likwidacja spękań Lotnisko Lublin – 07.2017
Likwidacja spękań Elbląg – 06.2017
Likwidacja spękań Rejon Ostróda – 06.2017
Likwidacja spękań ZDiUM Wrocław 2017
Likwidacja spękań Rejon Dróg Wojewódzkich Olecko – 05.2017
Likwidacja spękań na DK 16 ok. Baranowo oraz DK 16 Bagienice – 05.2017
Likwidacja spękań – Kolno: ul. Armii Krajowej, ul. Piłsudskiego – 05.2017
Likwidacja spękań – Rejon Białystok – 05.2017
Likwidacja śpękań Rejon Człuchów – 04.2017
Likwidacja spękań w mieście Ełk. Realizacja 04.2017
Likwidacja spękań na DK nr 20 w Kościerzynie. Realizacja 04.2017
Naprawa spękania Rejon Szczytno 04.2017: DK 53 Pasym, DK 57 Dźwierzuty, DK Jedwabno – Ruciane Nida, DK 59 Mrągowo – Rozogi
Naprawa spękań na DW 650 Węgorzewo
Likwidacja spękań na drogach we Wrocławiu w latach: 2006, 2008, 2011, 2012, 2013
Naprawa spękań na DK nr 12 Piaski – Chełm – Gr. Państwa – 2006 r.
Likwidacja spękań na DK nr 19 Białystok – Lublin – 2004 r.
Naprawa spękań na DK nr 8 Warszawa – Białystok – 2003 r.