Produkty

Nawierzchnia antypoślizgowa

Wszystkie czynniki, które redukują przyczepność pojazdu do nawierzchni są potencjalnym źródłem poślizgu. Wilgotna lub tłusta nawierzchnia, przeładowany pojazd, zużyte albo źle napompowane opony, błoto, liście, śnieg i lód, gwałtowne hamowanie albo nadmierna prędkość w stosunku do warunków na drodze przyczyniają się do wzrostu poślizgu.

W takich przypadkach pomocne okazują się odpowiednio skonstruowane nawierzchnie drogowe zapewniające wysoką szorstkość i zmniejszające poślizg  pojazdów. Wychodząc na wprost obecnym potrzebom użytkowników dróg zespół Euroasfalt opracował drogową nawierzchnię antypoślizgową o nazwie ASE System którego głównym celem jest skrócenie drogi hamowania auta.

Przykłady drogi hamowania (mierzona od momentu zadziałania hamulców do zatrzymania samochodu) auta osobowego na suchej i równej nawierzchni:

Prędkość 50 km/h 60 km/h
Odległość jaką przejedzie samochód zanim w ogóle zacznie hamować 16,7 m 20,0 m
Średnie opóźnienie hamowania dla założonych warunków 8 m/s2 8 m/s2
Droga hamowania od momentu jego rozpoczęcia do zatrzymania 12,1 m 17,4 m
Całkowita droga zatrzymania od momentu ujrzenia zagrożenia 28,8 m 37,4 m

ASE System

ASE System – nawierzchnia antypoślizgowa oparta na żywicy poliuretanowej i kruszywie boksytowym o wysokim wskaźniku tarcia.  Jest to nowoczesny system skracający drogę hamowania oraz ograniczający rozwijanie na drodze nadmiernej prędkości. ASE System dzięki wysokiemu współczynnikowi przyczepności jest również niezwykle odporna na zerwania oraz charakteryzuje się zdolnością dopasowania się do każdego rodzaju kształtu i nierówności terenu.

  • Kruszywo boksytowe o frakcji 1-3 mm
  • Żywica poliuretanowa (PU)
  • Wskaźnika szorstkości SRT ≥ 80
  • Współczynniku polerowalności PSV > 70
  • Kolor nawierzchni: szary, beżowy, czerwony